Der er stærk konkurrence på stort set alle markeder nu om dage. Det gælder derfor om at være fremme i skoene på alle fronter, hvis du vil have succes. Har du en online webshop, så er du blot en af mange, når man kigger på den store helhed. Derfor skal der mere til end blot en webshop med produkter listet op på siderne. Der er så mange faktorer, der spiller ind – både bevidst og ubevidst, når kunderne skal vælge, hvor de vil handle, hvorfor mange eksempelvis vælger at kontakte et webbureau i Aarhus. Det vil vi komme nærmere ind på i denne artikel.
Forudsætninger for en succesfuld webshop
Hvis man skal liste de faktorer op, som er mest relevante, når du driver en webshop og ønsker succes med denne, så vil det lyde således:
- Indbydende layout
- Nem navigation
- Overskuelighed
- Troværdighed
- Professionelt udtryk
- Egnet til søgemaskineoptimering
Indbydende design
Selve designet af forsiden er det første, der møder kunden og i løbet af få sekunder har vedkommende dannet sig et førstehåndsindtryk. Alene det, at kunden ikke bryder sig om det visuelle, kan være nok til, at kunden hopper videre til konkurrenten. Se det som en fysisk butik, hvor der gerne skal være pænt og ordentligt, og hvor kunden får lyst til at blive. Der skal tænkes grundigt over farver og struktur. Billeder skal også helst være i høj opløsning.
Overskuelighed og nem navigation
Ud over at se indbydende ud, så skal det være nemt for kunderne at navigere rundt på siden. Den skal være overskuelig, og så skal der så få klik som muligt til fra de kommer ind på din side, finder deres ønskede produkt, får det i kurven og kommer til betalingssiden.
Professionel og troværdig webshop
Når kunderne handler på nettet, så går de meget op i sidens troværdighed. Det giver også god mening, når man tænker på, at nogle sider i princippet kan være falske. Det skal derfor være nemt for kunden at gennemskue, at din side er god nok. Her kan du tilkøbe dig til e-mærket, der er en verificering af din hjemmeside. Nogle kunder afviser kontant at handle på webshops, der ikke har e-mærket. Du kan også linke til andre kunders handelsoplevelser på din side – eksempelvis via de sociale medier eller Trust Pilot.
Sørg også for, at alt fremstår professionelt. Det skriftlige skal lyde professionelt, og der skal være adgang til alle de oplysninger om din virksomhed og om de forskellige produkter, som kunden måtte få brug for.
Gør webshoppen egnet til søgemaskineoptimering
Sidst men ikke mindst, så skal din side være egnet til søgemaskineoptimering (SEO). Dette vil gøre det muligt at få endnu flere kunder ind på din side, og dermed potentielt mere salg, såfremt ovenstående punkter er udført tilfredsstillende.
Få hjælp af et professionelt webbureau i Aarhus
Der er med andre ord rigtig mange faktorer, du skal tage højde for, når du vælger at drive en webshop. Det kam være svært at have styr på det hele og for den sags skyld at have tilstrækkeligt kendskab til det hele. Vil du gerne have større chance for succes med din webshop, så vil det være e fordel at få hjælp af et webbureau. Der findes et fantastik godt webbureau i Aarhus.
Vælger du det webbureau i Aarhus, får du assistance af professionelle folk, der er vant til at arbejde med WooCommerce, Wordpress, Html, Java Script samt alt, hvad der kan være relevant for din webshop. Du kan både få bygget din hjemmeside op fra bunden af, eller du kan få din allerede eksisterende hjemmeside optimeret. Det vil helt sikkert kunne betale sig, så længe du har de produkter, kunden søger samt konkurrencedygtige priser.